Internet problemen....

Beste bezoeker van Gebedsbroeders.nl,

Omdat Rob last heeft van internetproblemen in Suriname
is hij niet in staat een blog te plaatsen. Dit zal misschien later vandaag en anders
een andere dag alsnog geplaatst worden.

Onze excuses.... Het Gebedsbroedersteam

Christenen liegen zingend het meest..
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 20/21'
Rob Giesbers

Woensdag,
20 mei 2009

Rob Giesbers

Ik hoorde afgelopen zondag in de kerk een anekdote. Het ging over een man die aan de voorganger vertelde dat hij niet zijn tienden kon geven, omdat hij anders niet genoeg had voor de huur, gas- water- en licht, zijn telefoonkosten e.d. Hij wilde graag aan God gehoorzaam zijn, maar zijn tienden kon hij niet missen. Hij zou in moeilijkheden komen. Een andere broerder uit de kerk ving het gesprek toevallig op en raakte in diepe bewogenheid voor deze broeder. Hij besloot direct op deze man af te stappen en maakte een praatje met hem en stelde hem de volgende vraag; 'Als jij zelf je tienden betaalt, dan zal ik alles aanvullen wat je tekort komt.' De man was enthousiast en wilde direct zijn tienden betalen. ‘Wacht eens even..’zei de man, ‘Mij geloof je wel, als ik zeg dat ik het je ga geven, maar God geloof je niet, als Hij zegt dat hij in alles voor u zal zorgen?’Wegen mijn woorden zwaarder dan Gods Woord?!’

Ik herken mij er wel in. Vaak als ik iets nodig heb, dan wil ik het ook het liefst direct hebben. God vraagt van mij om te vertrouwen op Hem. Hij zal al mijn tekorten aanvullen. Hij is mijn Voorziener.

De HEER is mijn herder, het ontbreekt mij aan niets. Psalm 23:1

Ik heb niets, ik verdien nog geen dubbeltje in de week, Maar God heeft alles, amen? God kan alles aan mij geven. En daarom ontbreekt het mij aan niets. Vergelijk het met een rijke oom. Een suikeroom. Als je met hem op pad ga, dan zal er geen moment zijn dat jij je zorgen maakt om de vervoerskosten, het eten, etc. Jij hebt niets, maar hij betaalt alles voor je. Geen enkele twijfel. Ook al heb je geen geld bij je en heb je honger, toch durf je rustig te vragen of we ergens zullen gaan eten. Het lijkt je aan alles te ontbreken, maar in werkelijkheid heb je alles.

Psalm 37: 4-5 (Het Boek)
Verheug u in de HERE; dan zal Hij erop toezien dat u alles krijgt wat u nodig hebt en waarnaar u verlangt. Vertel alles wat u bezighoudt aan de HERE en vertrouw Hem. Hij zal in alles voor u zorgen.

Twijfel niet aan Gods Woord, Wees dapper en vastberaden. Hij is mijn grote Voorziener. Hecht geloof aan zijn woorden. Vraag hem wat je nodig hebt, en Hij zal het je geven :)

Zegen, Rob

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'geloof':

Reacties (5)

Reactie van @ rob

hoi rob,

ik heb al eerder gemerkt dat jullie kline aanpassingen maken in mijn berichten, bv afgelopen maandag, maar gaat het niet wat ver om mij met Jahweh te vergelijken, al is het grappig bedoeld.

woensdag, 20 mei 2009 - 10:33
Reactie van Getuigenis

Dag allen. Deze blogger spreekt de waarheid en ik kan daarvan als student getuigen. Hier een kort getuigenis:

Een jaar geleden zat ik ook wat krap bij kas. Moet alles zelf betalen van me ouders en had nogal weinig kleding, en piekerde nogal over het feit dat ik laatste tijd (bijna) altijd in dezelfde kleding liep.

Die dag had ik afgesproken met een vriend om te gaan chillen. Op een gegeven moment vraagt hij mij hoe het financieel ging op dat moment en vertelde hem de waarheid. Op een gegeven moment zei hij: 'Weet je waarom ik vroeg hoe je financiële situatie was? Omdat ik het idee had dat God tegen me zei dat ik je €100 moet geven, maar eerst wilde ik echt kijken of je het nodig had.'
Niet veel later ontving ik het en dankte God.

Als dankbaarheid mag ik dan weer terug geven naar anderen...
God is goed!

woensdag, 20 mei 2009 - 11:00
Reactie van Andre

Ik heb enorm veel vragen over god en weet eigenlijk niet waar ik beginnen moet.
Ik heb gebeden voor een stukje hulp... en opeens kwam ik op de website van de eo terecht.
Daar kun je een (gratis) e-learning cursus volgen genaamd "waarom jezus".
Ik heb me er direct voor aangemeld en ben vanavond begonnen met les 1.

Schitterend toch.... ik vraag god om hulp en krijg het vrijwel direct. Waar kun je nou beter beginnen dan bij de boodschap van jezus.
Ik ben op het ogenblik enorm emotioneel.... er komen gigantische gevoelens bij me los.

Dood eng !!!

woensdag, 20 mei 2009 - 20:36
Reactie van Rob

@Rob,

He, soms moeten we gewoon een aanpassing doorvoeren, wel is het zo dat ik het er altijd bij vermeld,als ik wat heb aangepast. Wat bedoel je precies met de zin; 'maar gaat het niet wat ver om mij met Jahweh te vergelijken, al is het grappig bedoeld.'??

Fijn weekend alvast!
Groetjes Rob

donderdag, 21 mei 2009 - 22:49
Reactie van Jenny

MIJN DOOPTEKST!
Psalm 37: 4-5 (Het Boek)
Verheug u in de HERE; dan zal Hij erop toezien dat u alles krijgt wat u nodig hebt en waarnaar u verlangt. Vertel alles wat u bezighoudt aan de HERE en vertrouw Hem. Hij zal in alles voor u zorgen.

En weet je...ik ga door een moeilijke periode maar ik snap sinds kort...God is bij mij. Ik hoef niet te vrezen ik hoef niet bang te zijn, ik mag op Hem zien, HIj brengt daadwerkelijk uitredding, Hij is daadwerkelijk God, Hij laat mij NOOIT los, ik mag mij verheugen in mijn zwakheid want dan is Hij groot!!! HIJ IS GROOT! Ach weet je, ik was er best beroerd aan toe, maar je kunt er heel beroerd aan toe zijn...als je weet dat God er is, en je vertrouwt op Hem met heel je hart, dan schijnt het licht in de duisternis en dan kunnne we inderdaad vreugdevol zijn in tijden van nood! Ik ervaar dat nu zelf. Het is heerlijk. En Hij is goed. En Hij zal uitredding brengen. En Hij doet iets goeds in ons :) dat maakt Hij af!

dinsdag, 26 mei 2009 - 11:01