Internet problemen....

Beste bezoeker van Gebedsbroeders.nl,

Omdat Rob last heeft van internetproblemen in Suriname
is hij niet in staat een blog te plaatsen. Dit zal misschien later vandaag en anders
een andere dag alsnog geplaatst worden.

Onze excuses.... Het Gebedsbroedersteam

Christenen liegen zingend het meest..
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 20/21'
Gastblogger

Vrijdag,
18 januari 2008

Gastblogger

Hallo lieve mensen!

Mijn naam in James Niemeijer en ik ben 20 jaar oud. Een jaar terug ben ik met de kerst naar India geweest wat een geweldig mooie ervaring en belevenis voor mij was! India is namelijk ook mijn geboorteland! Met een leeftijd van 5 maandjes ben ik geadopteerd en woon nu sinds die tijd in Zwolle.

Geloof
Voor de mensen in India is ‘geloof’ een zeer belangrijk onderwerp, overal kom je aspecten tegen van het Boedisme en het Hindoeisme, over het totale land is maar 2% christen. Tijdelijk leven in een wereld waar armoede heerst en angst, raakte mij. Wij hebben de modernste media die laten zien hoe slecht het aan de andere kant van de wereld is.

Gedeeltelijk ben ik het daarmee eens. In onze westerse wereld gaat het vaak niet veel beter. ’’God is onze schepper onze moeder arend die ons draagt op haar vleugels wanneer het voor ons te zwaar wordt.’’ In India heb ik meegemaakt wat de Here God voor de mensen betekent, alles! Want veel meer bezitten ze vaak niet. Die mensen vind ik echt Rijk.

Hoop
Zelf vind ik het echt heel knap hoe groot en sterk het vertrouwen van mensen in God kan zijn wanneer de realiteit is dat al het goede om je heen wegvalt. Als God bij me is heb ik hoop, mijn geloof is dat hij altijd mijn hartje vult met genoeg hoop, vertrouwen en liefde voor hem en mijn mede mens heb. Daarom weet ik dat voor ieder van ons op deze aarde er hoop is. God is er voor jou en mij, wie je ook bent, wat je doet, hoe je er ook uitziet.

Liefde
De bijbel, als liefdesbrief voor de mens. God gaf zijn eigen zoon voor ons allemaal, al onze zonden nam hij op zichzelf en maakte ons daardoor vrij! De grootste liefde komt van hem, De liefdevolle vader. Ik kan er echt heel erg van genieten als ik zijn liefde zie in de mensen die ik spreek. Ik hoop dat uiteindelijk ieder mens Gods liefde mag voelen om daarmee vrucht te dragen.

In mijn eigen leven probeer ik zoveel mogelijk ‘de smalle weg’ te bewandelen, hoe moeilijk het ook is. Het gaat nog vaak met een zij weg naar de brede weg toe. God is bij mij en zal mij dragen. God waakt over ons allemaal!  

Groetjes James

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'beloften':

Reacties (3)

Reactie van Matthew Agteres

Heej, ben jij die jongen die bij mij op school zit? Volgens mij wel of niet!? (dokterspad Zwolle)
Wat mooi dat jij ook een stuk hebt geschreven... Vind het interessant om te lezen. Ik heb deze week ook een stukje geschreven over goede of slechte vrienden. Kijk maar eens.
Zegen, Matthew

vrijdag, 18 januari 2008 - 11:03
Reactie van Lars Toebes

Tof geschreven James! Ga je snel spreken!

zaterdag, 19 januari 2008 - 20:59
Reactie van Cedric De Mey

Ik heb ja ook gekent , waarschijnlijk jij my niet meer ,heel mooi geschreven ,prachtig

dinsdag, 26 mei 2009 - 12:27