Christenen kunnen ook demonen in zich hebben.
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 14/15'
Mark Boerman

Maandag,
8 september 2008

Mark Boerman

Engel van de muziek, slang, vader van de leugen, vijand, demonen, 666, lucifer, het kwaad, lasteraar, verzoeker, scheidingmaker, draak, de vorst van het rijk van de duisternis, de gevallen engel, ‘engel van licht’

Het zijn allemaal benamingen die allemaal negatief zijn. Benamingen die je doen vermoeden dat je er echt bij uit de buurt moet blijven. In aanraking komen met de satan, dat kan je maar beter vermijden. Want wat zal er wel niet met je gebeuren?

Het is een onderwerp dat meer speelt binnen christelijk Nederland, dan daarbuiten, als je het tenminste de benaming ‘satan’ geeft. Als je het even geen naam geeft dan kom je het veel vaker tegen. Kijk maar eens met een kritische blik om je heen.

Om het even te laten bij muziek. Madonna die tijdens een paar van haar concerten aan een kruis hing. Maar ook de muziek in het algemeen. Luister eens naar de teksten die in het liedje voorkomen, dat spreekt voor zich. Het gaat steeds meer om, gewoon je gevoel achterna lopen.

Dat het zo gaat, daar kunnen we denk ik niet veel meer aan veranderen. Het zal de kant op gaan dat we woorden als seks, drugs, one-night stand, steeds meer horen vallen op verjaardagen. Het zal een negatieve spiraal worden waar mensen in zullen raken, en niet meer uitkomen als ze niet de waarheid zullen vinden.

Maar, alles leuk en aardig, maar wij als christenen dan? We leven in dezelfde wereld, dus worden er ook door beïnvloedt. Maar wat doen we ermee?
Ik denk, als ik ook naar mezelf kijk, dat het alles te maken heeft met wat ik eerder zei in dit stukje. Wat geven we er voor een naam aan? Zien we het als slecht, of is het nog niet zo erg?
En wat is dan een goede definitie van ‘slecht’? Is Skyradio slecht? Zijn alle popartiesten slecht?

Wat is jouw mening?

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'vriendschap':

Reacties (6)

Reactie van Gabriëlla

Ik geloof dat God muziek heeft gemaakt om Hem te aanbidden. En niet gemaakt heeft voor ons zelf. We niet gemaakt om even te leven en daarna weer dood te gaan. God heeft ons het eeuwige leven gegeven en wij moeten alleen inzien dat God de Vader zijn Zoon Jezus de Christus heeft gestuurd om ons te redden door in Zijn bloed te geloven en daardoor niet verloren gaan.

Ezechiël 28:13-14
13 Gij waart in Eden, Gods hof; alle kostelijk gesteente was uw deksel, sardisstenen, topazen en diamanten, turkooizen, sardonixstenen en jaspisstenen, saffieren, robijnen, en smaragden, en goud; het werk uwer trommelen en uwer pijpen was bij u; ten dage als gij geschapen werdt, waren zij bereid.

14 Gij waart een gezalfde, overdekkende cherub; en Ik had u alzo gezet; gij waart op Gods heiligen berg; gij wandeldet in het midden der vurige stenen.

15 Gij waart volkomen in uw wegen, van den dag af, dat gij geschapen zijt, totdat er ongerechtigheid in u gevonden is.

Er staat niet geschreven dat God zijn krachten heeft ontnomen,wanneer lucifer door God uit de hemel is gezet. lucifer had immers de verantwoording om engelenscharen te leiden in zang en muziek. Dus als God zijn krachten niet heeft ontnomen en hij nu op aarde is kan hij alsnog velen tot verleiding leiden. Muziek heeft veel invloed op ons zonder dat wij het merken. Klik op het link hieronder om de video van 'the truth behind hip hop' te zien. Het sprak mij zeer aan omdat ik jaren geleden zelf ook van hiphop hield, maar nu God mijn ogen heeft geopend wil ik men laten zien wat dit soort muziek met een mens kan doen (je brengen op de verkeerde wegen en niet de wegen Gods) .

zaterdag, 11 oktober 2008 - 21:43
Reactie van Arjan

God bestaat niet. Geniet van de mooie muziek. In plaats van naïef te zijn: zoek eerst even reeël de aanwijzingen uit dat God niet betsat in plaats van alleen de bijbel. IEDEREEN KAN DAT HEBBEN GESCHRVEN!!! Het komt meer over als een legende dan waargebeurde verhalen. En God heeft geen muziek gemaakt. Kom op zeg. Dat doen mensen zelf met instrumenten en verschuillende toonhoogtes. En waarom is er dan zoveel ellende? Door "vrije wil?" Dus alss ik in een land van hongersnood geboren ben is dat vrije wil? En als ik opgevoed wordt door hindoes en geen enkel teken of niets van God weet, kom ik in de hel? Door vrije wil? Ik wacht op een ractie, bedankt vast.

Groetjes!

vrijdag, 6 februari 2009 - 20:15
Reactie van Pieter

Hoi Arjan,

Je noemt een aantal vragen waarvan ik denk dat ze bij meer mensen leven, ook wel bij kinderen. Waarom is er ongelijkheid, waarom heeft de één een betere baan of auto dan de andere. En..waarom wordt de één opgevoed door de alquaida (hoe schrijf je dat) en krijgt allerlei leugens gepresenteerd.
Als we dat wisten dan waren we misschien zelf God, het is idd geen vrije wil, niet alles. Wel hebben we een keus om voor God te kiezen. Dat kan vandaag. Je vraagt aan de Heer of hij je zonden op zich wil nemen, je verleden wil vergeven en of hij heer van je leven wil worden. Dat noemen we een zondaarsgebed en is in veel talen te vinden op het internet. Je bent dan een kind van God. Welkom! Nu gaan ook zijn beloften voor je gelden en mag je naar jezelf kijken als een rechtvaardige, omdat je vergeven bent als bv dief. Soms zul je je misschien nog ene dief voelen en wij geloven dat satan daar ook erg op wil wijzen, ach dat is toch een dief, daarom mogen we ons optrekken aan de bijbel en als gelovigen. Dan heb je nog de gift van de heilige geest, meerdere, negen, waardoor je nog meer gezegend kunt worden. Om je nieuwe levenstijl het beste vorm te kunnen geven, zou je je kunnen laten aansluiten bij bv een evangeliegemeente. Ook zou je een alphacursus kunnen gaan volgen, online te volgen, waar de basisprincipes van het christelijke geloof worden uitgelegd. Echt een aanrader! Zegen! (betekent zoveel als het goede wensen over iemands leven)

zaterdag, 7 februari 2009 - 13:01
Reactie van Hans

Euhm, Pieter,
Volgens mij is dit een sterk staaltje van langs elkaar heen praten ;).
Jouw antwoord bestaat uit het kiezen voor God, bidden en het aansluiten bij een evangeliegemeente. Terwijl Arjan juist zoekt naar antwoorden op vragen omtrent ‘de zin van ellende’ , de (on)duidelijk betreffende het bestaan van God en het door ‘toeval’ wel of niet bekend zijn daarmee.
Groet, Hans!

zaterdag, 7 februari 2009 - 17:13
Reactie van Mark

Hey Hans,
En dan ben ik benieuwd wat jij dan wel tegen Arjan zou zeggen:)

Groetjes, Mark

zaterdag, 7 februari 2009 - 17:20
Reactie van @ hans

wie kent de harten, zegt men..

zondag, 8 februari 2009 - 15:14