Internet problemen....

Beste bezoeker van Gebedsbroeders.nl,

Omdat Rob last heeft van internetproblemen in Suriname
is hij niet in staat een blog te plaatsen. Dit zal misschien later vandaag en anders
een andere dag alsnog geplaatst worden.

Onze excuses.... Het Gebedsbroedersteam

Christenen liegen zingend het meest..
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 20/21'
Gastblogger

Zondag,
18 november 2007

Gastblogger
Hallo, mijn naam is Elise Breuer en ik ben 21 jaar. Ik woon in Haarlem en ga naar de Shelter. Sinds 3,5 jaar ben ik christen en heb ik God leren kennen.
De afgelopen tijd ben ik veel met een onderwerp bezig geweest:
 
Hoe kan je door worstelingen gaan, en tegelijk met heel je hart God aanbidden?
 
Sinds kerst vorig jaar ben ik ziek. Als gevolg hiervan heb ik ontzettend veel moeten opgeven. Als vooruitzicht had ik wel, dat als de medicijnen eenmaal goed werkten, dat ik dan weer normaal zou kunnen functioneren. Maar de dokter gaf me gelijk mee, dat het wel een jaar zou kunnen duren. En dat klopte.
 
In de beginfase heb ik ontzettend veel geestelijke strijd erbij gehad en had ik veel vragen naar God toe. Gedwongen zat ik hele dagen thuis en dat gaf me veel tijd om hier mee bezig te zijn. Ik las allerlei boeken gerelateerd aan me worstelingen. Zo ben ik, door een boek, 1 week lang, 5 keer per dag psalm 23 gaan lezen en bestuderen.
 
Je kunt je vast voorstellen, dat het lastig is om te zeggen, dat je niks ontbreekt, terwijl je ziek bent.
Maar na een week, merkte ik een doorbraak. Het begon zo tot me door te dringen wat er stond. Mijn denken begon zich aan te passen. Ik ontdekte, dat als je echt dingen loslaat in vertrouwen en blijft erkennen dat God God is, dat ik dan vrede ga voelen. Wat een verandering was dat! Ik was ziek, maar ik voelde vrede, en daardoor kon ik ook gaan kijken naar een positieve toekomst!
 
Door de tijd heen leerde God mij, dat ik Hem kon blijven aanbidden en prijzen ondanks pijnlijke dingen waar ik doorheen ging/ga. Een sleutelvers wat ik daar veel bij gebruik is fil. 4:4-9:
Laat de heer Uw vreugde blijven; ik zeg U nogmaals: Wees altijd verheugd. Laat iedereen U kennen als vriendelijke mensen. De Heer is nabij. Wees over niets bezorgd, maar vraag God wat u nodig hebt en dank Hem in al uw gebeden. Dan zal de vrede van God, die alle verstand te boven gaat uw hart en gedachten in Christus Jezus bewaren.
 
In psalm 103 heeft David het over een keuze om God te aanbidden. Hij spreekt zijn ziel en hart aan om dat te doen, en herinnert zichzelf er daarna aan wat God in zijn leven wil doen. Later in de psalm vergelijkt hij de mens en God, waarmee hij wil laten zien, dat het eigenlijk niet anders kan, dan dat de mens Hem aanbid, omdat het bij onze taak hoort.
 
Durven wij God echt te aanbidden, ook al zijn de omstandigheden er niet naar?
Willen we de moeite nemen om ons denken te veranderen om los te komen van leugens in ons denken?
Het lijkt tegenstrijdig, maar ik zeg uit ervaring: Het geeft vrijheid!
 
Liefs Elise
tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'genade':

Reacties (6)

Reactie van Martijn van Essen

Amen Elise. Een erg mooi en goed stukje/verhaal/getuigenis. Ik geloof zeker dat God inderdaad "God" wil zijn en blijven in zulke tijden. Goed weekend!

Martijn

zondag, 18 november 2007 - 13:33
Reactie van Geerten

Hee Elise!

Accepteer ziekte niet todat God je heel duidelijk zegt dat het Zijn plan is! Hij heeft namelijk ook de ziekte aan het kruis gedragen! Jes 53 vers 4 zegt: "Maar hij was het die onze ziekten droeg,
die ons lijden op zich nam." In matteus 8 vers 17 word bevestigd dat het hier om lichamelijke ziekten gaat.

Iedereen die in de bijbel bij Jezus kwam werd genezen, en de Heilige Geest is de vervanger van Jezus! :)

Laat een vriend of vriendin je zoals in Markus 16 word gevraagd, door handoplegging, in Jezus naam genezen!

Zet em op met alles! :D

Geerten Schollaart

zondag, 18 november 2007 - 17:17
Reactie van Kono

Hey Geerten,

Je spoort haar aan om de ziekte niet te accepteren tenzij God dat haar duidelijk maakt dat het zijn plan is.
Ik heb hier eigenlijk wel moeite mee, in de wereld bestaan er nu eenmaal een hoop narigheid. Het heeft geen nut om het niet te accepteren, daar draait het ook niet om. Het gaat erom hoe je ermee om gaat, en hoe je God daarbij betrekt. Ik haal uit deze post dat Elise in haar moeilijke omstandigheden leerde om God te aanbidden ondanks haar pijn.

Waarom moeten we christenen belasten met een druk dat ze voor zich moeten laten bidden omdat er genezing is? We kunnen ook juist dankbaar zijn dat ze zo dicht naar God toe groeit, etc.
Duizenden mensen genazen inderdaad in door Jezus. Maar Hoeveel tientallen jaren zouden deze mensen hebben geleefd in pijn? Al die jaren bleven ze op God vertrouwen, ze groeiden dichter naar Hem en kregen een fantastische relatie met Hem, denk je niet? Want na al die jaren waren ze er nog steeds van overtuigd dat God hun kon genezen.

Daar lag een groot aantal zieken, blinden, kreupelen en misvormden. (5:3) misvormden
Andere handschriften hebben hierna nog de volgende tekst: en verlamden, die het moment waarop het water in beweging kwam afwachtten. [] Want op een bepaald moment daalde een engel van de Heer neer in het bad en die bracht het water in beweging. En wie het eerst in het bad was zodra het water was gaan bewegen, werd gezond, wat voor ziekte hij ook had. 5 Er was ook iemand bij die al achtendertig jaar ziek was. 6 Jezus zag hem liggen; hij wist hoe lang hij al ziek was en zei tegen hem: Wilt u gezond worden? 7 De zieke antwoordde: Heer, als het water gaat bewegen is er niemand om mij erin te helpen; ik probeer het wel, maar altijd is een ander al voor mij in het water. 8 Jezus zei: Sta op, pak uw mat op en loop. 9 En meteen werd de man gezond: hij pakte zijn slaapmat op en liep

Als God wil dat iemand geneest dat gebeurt dat wel. Hoewel dit soms jaren kan duren. Alles op Zijn tijd.

Hoor het wel van je,

Greetz Kono

zondag, 18 november 2007 - 17:50
Reactie van Marieke

Ik vind dit echt een topstuk! Echt mooi hoe je met je ziekte om mag gaan en ik bid je toe dat je mag genezen, of misschien nog veel beter: hierdoor dichter bij God mag komen!!

Shalom ;)

Marieke

zondag, 18 november 2007 - 20:56
Reactie van Elise

Gaaf deze reacties! Bedankt mensen:)

Geerten en Kono:

Het blijft een lasitg onderwerp, maar ik denk dat ik het met beide van jullie eens ben.
Ik heb voor me laten bidden door een aantal mensen al, en toe nu toe ben ik niet genezen, maar zoals Kono dan weer benadrukt; geestelijk ben ik er super op vooruit gegaan.
Geerten, ik ben het met je eens, dat je het er niet bij moet laten zitten. Integendeel!, ik strek me echt wel uit naar me genezing en ik blijf erin geloven dat het komt.
Waarom het niet gebeurt? Ja, dat weet ik niet. Misschien moet me geloof toch nog groeien..
Maar waar het mij op dit moment om ging is, dat ook al heb je het moeilijk,
dat je dan toch nog dicht bij God kan komen en Hem aanbidden.
Ondertussen blijf ik me uitstrekken naar genezing.

Overigens.. genezing komt niet altijd ter plekke, en ik kan wel vertellen, dat het al een stuk beter gaat, dus er zit wel vooruitgang in:)

Bless elise

maandag, 19 november 2007 - 10:00
Reactie van Reint

Gewelding stukje Elise, heel mooi. Je breekt door het menselijke heen en leert te leven vanuit de kracht van God. Dat is geweldig, God is onwijs trots op je...dat weet ik zeker! Veel zegen.

maandag, 19 november 2007 - 10:48