Rob Giesbers

Zaterdag,
15 september 2007

Rob Giesbers

Een Navigators Studentenvereniging is een christelijke studentenvereniging met een sterke missie tot verspreiding van het christelijke geloof. De missie is letterlijk: Christus kennen en bekend maken. De leden zijn niet verbonden aan een bepaalde kerk, partij of stroming. Bijeenkomsten, zoals discussieavonden, hebben vaak een open karakter en zijn ook toegankelijk voor niet-leden en niet-gelovigen. De navigatorsbeweging is niet-kerkgebonden en heeft haar wortels in het Amerika van begin deze eeuw. (wikipedia.org)

De Navigators is een enorm gezellige Studentenvereniging, ikzelf zit bij NSZ (Navigators Studentenvereniging Zwolle) Ik heb het hier erg naar mijn zin, en heb zeker het gevoel dat ik hier op mijn plek zit.

Een paar weken geleden gingen we met alle 1ejaars (zestig studenten in de leeftijd van zeventien tot vierentwintig) op een introductiekamp, ondanks dat de meeste studenten elkaar niet kennen heeft iedereen dezelfde instelling; elkaar beter leren kennen.

Ik leerde dus in een razend snel tempo in twee dagen zeker dertig mensen kennen. Super gezellig!

Ga je volgend jaar in Zwolle studeren, of lijkt het je leuk om eens nieuwe mensen te leren kennen, dan is navigators écht wat voor jou.


De afgelopen weken heb ik een aantal keren studenten gesproken die schrokken van de volgende vraag die ik stelde: ‘Waarom ben jij Christen, waarom is het zo geweldig om Christen te zijn?’Ik merkte dat best veel studenten het moeilijk vonden om deze vragen te beantwoorden.
Eigenlijk best vreemd vind je niet?

Je geeft je gehele leven over aan God, je doet zo veel mogelijk je best om op Hem te lijken, Hij is je prioriteit nummer 1. Kortom, God betekent alles voor je. Ja toch?

Waarom hebben we er dan zoveel moeite mee om aan anderen te vertellen hoe bijzonder God voor ons is, en waarom wij de keuze hebben gemaakt om Christen te zijn.

Hoe kunnen we anderen vertellen over onze wonderbaarlijke God wanneer wij niet eens zelf weten hoeveel God voor ons betekent én waarom we uberhaupt christen zijn.

Denk er eens over na, waarom ben jij Christen, én wie is God voor jou persoonlijk?

Gods zegen & een fijn weekend!

Greetz Rob

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'schepping':

Reacties (4)

Reactie van Chiel

Ik denk dat ik volgend jaar, als ik op kamers ga, NSZ met mijn komst ga verblijden. Het klinkt allemaal erg gezellig en hoor er vrijwel alleen positieve verhalen over.

Dan over die vraag, opzich vind ik het niet heel raar dat mensen er niet 1 2 3 een antwoord op weten, waarschijnlijk zullen mensen zich overdondert voelen door zo'n vraag.
Toch klinkt het inderdaad best raar dat, als je volledig voor iets/iemand kiest je geen antwoord weet waarom je voor diegene kiest.

God heeft voor mij gekozen, Hij geeft ons een cadeau wat genade heet. Het enige wat ik hoef te doen is het cadeau uitpakken.
Toch is het nog behoorlijk moeilijk om er (vandaag de dag) altijd volledig voor te gaan. En je te onderscheiden van de 'grote menigte'.

zaterdag, 15 september 2007 - 00:01
Reactie van Rudy Kinds

Hoi Rob,

De rede dat ik belijdend christen ben, is dat ik me niet zo maar als een massakonijn in de massa wil voortbewegen; ik ben geen slaaf der gewoonte, ik ben een vrij mens die zijn weg mag zoeken en vinden! En op het moment dat je je eigen dat realiseert, kun je niet onder het feit uit dát het eindpunt van de beweging tegen de massa in uitkomt bij God. Dan ben ik ook uit dankbaarheid Christen, Jezus heeft veel voor me gedaan: Hij geeft invulling aan mijn verlangen om in het paradijs te mogen en kunnen zijn. Hij is het die het gat dat de erfzonde geslagen heeft, gedicht heeft. Zijn sterven op het kruis, wat kon Hij nog meer voor me doen? Zijn moeder geven en zelfs dát heeft Hij gedaan. Daarom ben ik ook christen, omdat zijn moeder Maria mij altijd troost biedt als ik ergens mee zit. Ook weet zij mij altijd bij haar Zoon onder de aandacht te brengen. En zij leert mij de heilsgeschiedenis van haar Zoon steeds beter in te zien tijdens het overwegen van de geheimen van de rozenkrans. Overigens is het prachtig om de rozenkrans als koorgebed meditatief te bidden; ik raad het de navigators zeker aan ook regelmatig te doen!

Groetjes,
Rudy Kinds.

zaterdag, 15 september 2007 - 00:02
Reactie van Marieke

NSG hoog!! Wie volgend jaar in Groningen gaat studeren, doet er erg goed aan lid te worden van NSG =) Ik ben zelf dit jaar ook lid geworden en heb van het introductiekamp dezelfde positieve ervaring. Het was super gezellig en tof!

Maar om op je vraag te komen: ik ben christen omdat ik geen nee tegen God kon zeggen toen ik ontdekte hoeveel Hij van mij houdt.

Ik kan me ook wel goed voorstellen dat mensen niet zomaar een antwoord kunnen geven op zo'n vraag, want je durft wel om zo'n persoonlijke vraag in één keer te stellen!

Marieke

zaterdag, 15 september 2007 - 00:03
Reactie van Corian

Waarom ben ik christen. Eerlijk gezegd ben ik geen belijdend christen. Wel christelijk opgevoed en ik geloof ook wel dat er iets meer is tussen hemel en aarde. Ik respecteer het christendom, maar ook de islam, het jodendom, het hindoeïsme en het boeddhisme en alle andere godsdiensten. Ik kan niet zeggen dat ik een ervan uitgesproken slecht vind. Is één van die godsdiensten de ware godsdienst? Of zijn ze allemaal goed? Ik ken de godsdiensten nog niet zo goed dat ik één ervan beter kan vinden dan de rest of me er meer thuis voel. Daarom ben ik geen christen.

maandag, 14 januari 2008 - 09:32