Dit vind ik het moeilijkste aan mijn christen-zijn:
Als je wilt reageren op deze stelling dan kan dit bij het berichtje met de naam: Stelling week 23/24
Mark Winkelaar

Vrijdag,
12 juni 2009

Mark Winkelaar

Afgelopen zondag werd er een kort dramastuk gepresenteerd op onze jeugdavond. Op het nummer van Lifehouse, ‘everything’ werd het verhaal van God en de mens uitgebeeld, heel erg gaaf om te zien. Ik was echt geraakt door het begin van stuk, waarin je ziet dat God de mens maakt en hem de schepping laat zien. Samen dansen God en de mens in het net nieuwe paradijs, God heeft zo zijn best gedaan om alles zo mooi te maken, Hij vind het schitterend om de mens te zien genieten en met hem om te gaan. Dan zie je dat de mens uiteindelijk voor de zonde kiest en tussen God en de mens in komt te staan en zo gaat het verhaal verder.
Ik zond het zo aandoenlijk om te zien met hoeveel blijdschap en enthousiasme God zijn schepping aan de mens liet zien, omdat wij natuurlijk het verdere verloop weten. God gaf ons alles en meer in de tuin van Eden en wij spuugden in zijn gezicht. Hoe vernederend!
Er gaat soms een gedachte door mijn hoofd die beweerd dat Adam en Eva echt zwak waren en zo dom om God te laten zitten, maar dan komt er een andere gedachte die heel verhelderd vertelt dat ik elke dag hetzelfde doe.
Waarom heeft de mens de neiging om voor de zonde te kiezen? Zelfs na de bekering! Waarom? We weten heel goed dat God het beste kan geven, dat het goed is om bij Hem te zijn enz. Maar toch verkiezen we in sommige gevallen toch de wereld voor God!

Op 3:20
Ik sta voor de deur en klop aan. Als iemand mijn stem hoort en de deur opent, zal ik binnenkomen, en we zullen samen eten, ik met hem en hij met mij.

We hoeven alleen maar te kloppen, dan mogen we met Hem eten. Wauw! Wat een belofte, maar wat doen we ermee?
God gaf alles voor ons! Zijn enige zoon offerde Hij aan het kruis, zodat wij nu bij Hem kunnen komen? Besef je hoeveel God voor ons over had/heeft?! Alles gaf Hij!
Aan ons de keus wat we er mee doen, spugen we Hem weer in het gezicht, of gaan we naar Hem toe en geven we Hem eer om wie Hij is?

 

Goed weekend,

 

Mark Winkelaar

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'intimiteit':

Reacties (2)

Reactie van Jan Paul Kok

"Zelfs na de bekering!" Inderdaad ja. Dat zou je een droevig mysterie kunnen noemen. Dat de ongelovigen zondigen, ja, logisch, maar wij, waarom zondigen wij nog steeds ook al geloven we en al weten we wat het Christus gekost heeft en wat het met ons doet? Tot geloof komen en opnieuw geboren zijn, daar kan een leven tussen zitten en een hele wereld. Zoals tussen die 2 huizen, dat op het zand en dat op de rots. Hoe zit dat? Geen idee. Het is de tegenstander toch ten diepste denk ik. De boze geest die alles in zijn werk stelt om ons van de smalle weg en dus uit de hemel te houden en die misbruik maakt van onze natuurlijke zwaarte die ons naar de begeertes blijft trekken. "Nochtans heeft de doop de begeerlijkheid niet weggenomen, dat broeinest van zonde in ons." Dom Columba Marmion, Christus, het leven der ziel. Toch is er geen reden tot droefheid eigenlijk. Bestrijd de duivel en hij zal op de vlucht slaan, zegt een brief in het NT. God schenkt elk van ons het vermogen te overwinnen, anders zou Hij niet rechtvaardig zijn toch? Er tegenaan, jij luie knecht Jan Paul! Veel harder lopen, slapjanus!

zaterdag, 13 juni 2009 - 11:09
Reactie van Mark W

Zit wat in JP, Jacobus (1:14) zegt ook dat het je eigen begeerte is die je verleid:
Iedereen komt in verleiding door zijn eigen begeerte, die hem lokt en meesleept. 15 Is de begeerte bevrucht, dan baart ze zonde; en is de zonde volgroeid, dan brengt ze de dood voort.

En inderdaad, God zorgt er altijd voor dat je het aan kan, op een één of andere manier.

zaterdag, 13 juni 2009 - 20:23