Als je weet dat God iets afkeurt of verbiedt en je het dan toch doet - bewust, uit vrije wil, dan is er geen vergeving. TENZIJ..., tenzij we daarna tot inkeer komen en dat ook belijden..

Wil je op deze stelling reageren? Dat kan bij 'Stelling week 6'
Gastblogger

Zondag,
23 november 2008

Gastblogger

Hoi, ik ben Julia. Ik ben volgeling van Jezus en schoonmaker. Verder ga ik niet teveel uitleggen want dat kost teveel woorden, ik heb maar 400 woorden om hier te posten. Vind het trouwens supertof om een stukje voor gebedsbroeders te mogen schrijven. Mijn vraag aan jullie is: Welke Jezus ken je?


Ken je de Jezus die je soms het gevoel geeft dat hij bij je is? Ken je de Jezus die sommige gebeden verhoort? Ken je de Jezus die meestal wel naar je luistert? Ken je de Jezus die af en toe dichtbij is? Ken je de Jezus die je soms troost als je het moeilijk hebt? Ken je de Jezus die wel eens een wonder heeft verricht?
Is dat onze Jezus?
Of ken je de Jezus die Koning en Meester is van het heelal, die heerst over de hemel en de aarde, die alles in zijn macht heeft? De Jezus die NON-STOP wonderen verricht, die 300.000 mensen per dag kan genezen als hij dat wil, die een legermacht aan engelen tot zijn beschikking heeft.. de Jezus die van top tot teen vervuld was met Gods Geest, de Jezus die over het water liep, en die een paarduizend mensen te eten gaf van wat broden en vissen. De Jezus die de storm beval te gaan liggen, de Jezus die blinden laat zien en doden opwekt. De Jezus die vierentwintig uur per dag, zeven dagen in de week aan de troon van God zit en voor ons bid, smeekt, pleit bij de Vader. De Jezus die jou ziet en naar je kijkt en weet wat je voelt en denkt. De Jezus die zo graag bij jou wil zijn, dat hij daarvoor zelfs aan het KRUIS gestorven is. De Jezus die hunkert naar een relatie met jou, die hoopt dat je het vandaag misschien een keer niet te druk hebt om een paar woorden tegen hem te zeggen.. de Jezus, die de hele dag vol verwachting uitkijkt naar je.
Dát is Jezus.
Niet de Jezus van matigheid en middelmatigheid, maar de Jezus van Goddelijke kracht en heerlijkheid.
Durf je Hem te volgen?

 

Fijne zondag. Jullie zijn cool.

 

Julia

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'jongeren':

Reactie (1)

Reactie van Getuige

Dit is een mooi stukje waar je de komende tijd veel mee kunt. Vandaag is het de laatste zondag van het kerkelijk liturgisch jaar welke in 1925 door Paus Pius XI aan Christus Koning is toegewijd; een hoogfeest - met een eigen officie in het getijdengebed en een volledig eigen misformulier - dat in het bijzonder het koningsschap van Jezus Christus viert.

Volgende week zondag is het eerste adventszondag. Juist in de advent is deze tekst goed te gebruiken om je voor te bereiden op welke Jezus in jouw hart geboren wilt worden! :-)

zondag, 23 november 2008 - 18:19