Christenen kunnen ook demonen in zich hebben.
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 14/15'
Mark Winkelaar

Vrijdag,
20 maart 2009

Mark Winkelaar

Misschien ken jij het ook; seminars en preken over God’s stem verstaan. Je gaat er naar toe en hoopt na die preek God’s stem te horen, waar en wanneer je maar wil. Helaas gaat het vaak anders. Je krijgt een paar tips/trucjes om God’s stem te verstaan, je past ze drie dagen toe en daarna vergeet je ze. (tenminste, ik wel) We willen allemaal zo graag God’s stem verstaan en we vragen ons af hoe we dat moeten doen, maar niemand heeft een eenduidig antwoord.

Als je vaak mensen hoort vertellen hoe ze iets van God te horen hebben gekregen, dan merk dat iedereen op een andere manier God’s stem verstaat. De één vraagt God om bevestiging voor een keuze op de Gideon manier. Die vragen God bijvoorbeeld: ‘God als u morgen ervoor zorgt dat het koffiezetapparaat aan staat als ik uit bed kom, dan weet ik dat u het met mijn keuze eens bent’ (een beetje gek voorbeeld). Andere mensen slaan hun bijbel open en lezen de eerste tekst die ze tegen komen en leiden daar God’s wil uit af. Sommige mensen zien toevallig iets in de natuur en leiden daar God’s wil uit af. God laat blijkbaar door heel veel dingen heen zien wat zijn wil is. Toch zie je het weinig in de bijbel. Je hebt het verhaal van Gideon, oké, maar daar houdt het ook op. In het nieuwe testament staat vaak dat God spreekt, maar niet hoe. Er staat wel een keer dat God door een droom spreekt tegen de apostelen en dat de Heilige Geest iets zegt, maar daar houdt het mee op. Hoe spreekt God. Ik heb veel mensen er over horen praten, maar de beste ‘preek’ vind ik nog steeds die van Corrie ten Boom.  Zij gaat overal zo simpel mee om. Als God tegen haar zegt ga naar New York of naar Duitsland, dan ging ze en dan kwam het geld voor de reis altijd op een één of andere wonderlijke manier bij elkaar. Je kan nog steeds stukjes van Corrie ten Boom luisteren op eo.nl, dat is echt de moeite waard om een keer te luisteren, zo eenvoudig, maar toch zo mooi hoe zij met God omgaat. Dit is de link naar een klein luisterfragmentje van Corrie ten Boom over leiding (klik op Corrie ten Boom spreekt over leiding in uw leven, onderaan de pagina). Luister het eens.

 

Groeten,

 

Mark W

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'relaties':

Reacties (4)

Reactie van @ Marc en zeker geen anderen

hoi marc, ik had gisteren op zich nog wel een fraai voorbeeld. Er logde iemand in op mijn hyves, zag dit rechts onderin beeld en ik ´riep hem´ in de geest, ik heb nu 107 hyvesvrienden en vroeg om een mail te sturen (ik roep je in de naam van Jezus, stuur nu een mail, zoiets dergelijks). Binnen het uur had ik een bericht van hem in mijn inbox.
Misschien kwam het door een houding van gebed dat ik dit geloof heb/had, ik weet het niet. En ik had natuurlijk ook zelf initiatief kunnen nemen. Ik heb deze ´methode´ sinds anderhalf jaar geleden. Ik had toen de ervaring dat we een nieuwe dimensie van Gods koninkrijk binnen gingen, nadat ik, behalve andere ervaringen, een keer ´s nachts wakker werd en voor mijn gevoel kilometers ver kon kijken in de geest, ik had het idee dat ik letterlijk in het koninkrijk keek, een koninkrijksdimensie. In één van die dagen heb ik ook twee mensen die aan het vasten waren ´geroepen´ in de geest. Ook zij stuurden toen een mail. Helaas had ik niet het gevoel dat ze begrepen hoeveel kracht er in zat (en mogelijkheden die dit biedt). We weten dat gebed een lange afstand raket is, maar ik heb op zich weinig van dit soort ervaringen gehoord. Volgens mij wordt de vreugde in het geloof veel groter, als je dit soort dingen echt bewust bent en met elkaar kunt delen. Mijn geloof hierin is begonnen toen ik ´s nachts naar de opwekking van Todd Bentley in Lakeland keek en uitzendingen volgde via ustream, online programmaatje om tvuitzendingen te volgen. Er was daar oa iemand die allerlei ´dingen´voortriep. Dat was kenneljk haar methode. Zij zei bijvoorbeeld ´ik roep zachtmoedigheid´, ik roep heiligheid´. Ook was er DIRECT effect van mijn gebed zichtbaar, er was een bijeenkomst voor wonderen (Lakeland revival) ik vond het te lang duren voordat de wonderen gebeurden en bad om meer kracht, terwijl ik dit deed begon hij als een gek te profeteren en zei daarna ´ik weet niet wie er zojuist voor me heeft gebeden. Voor mijn gevoel werkte dat wel wat uit.
- ik heb trouwens lekker koffie gedronken in het zonnetje, het is mooi weer en ik heb de vrijmoedigheid genomen hem zelf te zetten, haha, hoewel het natuurlijk je geloof wel vergroot als je vanuit je bed zou bidden en het werd idd automatisch gezet. Die ervaring heb ik nog niet, maar als dat gebeurt laat ik het weten.
God bless you all?

vrijdag, 20 maart 2009 - 12:51
Reactie van @ Marc

hoi Marc,

ik moet bekennen dat ik het vanochtend nog niet had geluisterd, zo enthousiast was ik al van het feit dat het om CtB ging. Ik kan me niet herinneren haar ooit te hebben gehoord, dus dat was op zich al bijzonder, thnx.
Géén shortcut. Ja, wat moet je daar nu mee. Ik denk dat als je iets zeker weet en je roept/doet het in geloof dat het okay is. De hoofdman geloofde op het woord van Jezus dat het werd genezen. God spreekt levende woorden, iemand anders haalde al de post van de macht van de tong aan, je kunt idd zegenen met de tong en een sfeer van leven creeren. Ik vind op zich dat jij dat vanochtend hebt gedaan, om een klein voorbeeld te noemen. Heer, wilt ons allemaal gebruiken, op onze plek waar we zijn gezet, met onze specifieke talenten. God bless!

vrijdag, 20 maart 2009 - 18:23
Reactie van Mark

Jo,
Goed verhaal. Ik heb zelf geen ervaring met die 'methode' van jou. Ik kijk er vast anders tegenaan dan jij. Ik denk dat er in de naam van Jezus heel veel mogelijk is, er zijn veel verhalen over. Maar ik heb nog nooit gehoord dat het op mensen werd toegepast. Ik zie het ook niet terug in de bijbel.
Dat je gebed uitwerking heeft is gaaf om te horen! Eigenlijk zou het heel normaal moeten zijn dat gebed uitwerking heeft, alleen in deze samenleving blijft het uitzonderlijk.
God blijft God, Hij blijft almachtig, hoe wij ook tegen Hem aan kijken en hoe wij Hem ook in een hokje plaatsten.
Blijf de kracht van God zoeken, maar zoek vooral zijn liefde.

Zegen gast,

Mark

dinsdag, 24 maart 2009 - 09:35
Reactie van Pieter

die methode, dat hele gedoe, is allemaal ontstaan doordat ik profetien las en dat de heer mij enorm zou gebruiken, vóór mijn scheiding hoorde ik dus jaren lang dat ik uit mijn as zou herrijzen, vandaar de ´idee fixe´, hokjesdenken, claustrofobisch gefocused zijn op de stem van God. Nu ziew ik het al wel wat relaxter. Ik werd vanochtend trouwens wakker met een een zin
´wees stil getrouwen, ik ben een held die verlost´.
hoe zoek je zijn liefde..?

dinsdag, 24 maart 2009 - 11:46