Kort maar krachtig

"Ik zou best christen en verlost willen zijn, als de christenen er maar wat verloster uitzagen." Geschreven door Friedrich Nietzsche. Duits dichter en filosoof (1844-1900)

Christenen kunnen ook demonen in zich hebben.
Als je wilt reageren op deze stelling, dan kan dit bij het berichtje met de naam 'Stelling week 14/15'
Rob Giesbers

Woensdag,
24 september 2008

Rob Giesbers

De kern van Paulus zijn commentaar in Kolossenzen 4 is als volgt; “Bid alstublieft voor ons, want we spannen ons dag en nacht in om Christus bekend te maken aan hen die ver van God verwijderd zijn”

Misschien zou jij wel net als ik goede vrienden tot het geloof willen zien komen, of misschien heb je wel familie die jij het liefst tot het geloof zou willen zien komen. Paulus is op het gebied van evangelisatie geen beginnertje meer, hij heeft voor ons een gebedspunt dat we kunnen aanhalen in onze gebeden als we bidden voor onze niet-christelijke vrienden en familie.

En bid dan ook voor ons, dat God deuren voor ons opent om het mysterie van Christus te verkondigen waarvoor ik gevangenzit, 4 en bid dat ik het mag onthullen zoals het moet. 5 Gedraag u wijs tegenover buitenstaanders en benut iedere gelegenheid, 6 en als u wilt weten hoe u op de mensen moet reageren: vriendelijk, maar beslist. Kolossenzen 4:3-6

Zoals ik net al zei is Paulus geen nieuwkomer meer in evangelisatie, hij heeft al heel lang het evangelie verkondigd. Nu is Paulus aan het eind van zijn leven gekomen en smeekt of zijn broeders en zusters willen bidden voor geopende deuren. Paulus heeft namelijk ontdekt dat je mensen nu eenmaal niet kunt dwingen de boodschap aan te nemen. Je kunt mensen niet door gesloten deuren heen persen.

Misschien ken je een vriend of familielid die ook een gesloten deur heeft in zijn hart voor het christelijk geloof. Paulus roept ons als het ware op om te bidden voor geopende deuren in openstaande harten en gedachten van mensen- vrienden en familie.

Wanneer mensen gesloten harten hebben en niets willen weten van het christelijk geloof, dan zul je er ook weinig goeds mee bereiken wanneer je hen toch vertelt over hen christendom. Mensen zullen dus eerst moeten worden (aan) getrokken door God zelf, en wanneer ze nieuwsgierig worden, - wanneer je een goed moment ziet- wanneer er een deur wordt geopend, dan kunnen we vriendelijk maar beslist het mysterie van Christus verkondigen.

Ik wil je aanmoedigen om deze week te bidden voor geopende deuren in openstaande harten en gedachten van je familieleden en vrienden.

En bid dan ook voor ons, dat God deuren voor onze (boodschap) opent om het mysterie van Christus te verkondigen. Kolossenzen 4:3

Groetjes Rob

tell-a-friendTell-a-friend

Tell-a-friend

Annuleren


Annuleren

Laat een reactie achter

Naam:
Reactie:
Typ hier 'liefde':

Reacties (9)

Reactie van Percy

Mooi, ik had net een artikel gelezen in een Christelijk magazine waarin de schrijver zei geen opwekking meer verwachten voor Nederland. Hij gaf ook aan waarom, maar ik geloof dat gebed inderdaad de sleutel is tot de harten van mensen, onze vrienden, collega's maar ook onze stad. Nineve! Wales... God is dezelfde...ook nu, maar zijn wij bereid.....? (vraag ik ook aan mijzelf)

woensdag, 24 september 2008 - 12:50
Reactie van Rob

Jaahs, zijn wij bereid? Een simpele vraag, maar een verdraaid lastig antwoord. Als ik voor mijzelf spreek, dan blijf ik volharding in gebed iets lastigs vinden. Ja, ook als gebedsbroeder van deze website, heb ik moeite met volharding in gebed. Met vrienden kan ik uren bidden, maar alleen heb ik er meer moeite mee, misschien herkenbaar voor anderen?

Je hebt christenen om je heen nodig, om stand te blijven houden. Prediker 4 vers 10.

Ik ben zelf wel bereid, maar soms heb ik een duwtje in de rug nodig van vrienden, in de vorm van een goed gesprek, of door voor elkaar te bidden.. Met elkaar sta je sterk.

En iemand die alleen is kan zich niet verdedigen wanneer hij aangevallen wordt, maar met zijn tweeën houd je stand..

Ben jij bereid Percy?

vrijdag, 26 september 2008 - 23:37
Reactie van Hans

@ Percy: vertelde de schrijver vanwaar hij geen opwekking meer verwachtte voor Nederland?

zaterdag, 27 september 2008 - 02:24
Reactie van Percy

Hoi Rob,

Je hebt gelijk, je hebt zeker mensen om je heen nodig die voor je bidden en waarmee je samen kunt strijden.

Net als jij ben ik bereid, maar zie ik in mijn eigen gebedsleven de ups en downs. Het is bijvoorbeeld goed dat wij elke dinsdag een (familie)gebedsavond hebben, want soms is dat het enige moment dat ik echt in gebed tot de Here kom (dus geen vluchtig gedachteloos "standaard" gebed).

Ik weet dat de Here dat anders wil en ken de kracht en het belang van persoonlijk gebed.

Daarom denk ik dat we eerst in reine met de Here moeten komen, voordat we kunnen pleiten voor de redding van anderen.

dinsdag, 30 september 2008 - 13:11
Reactie van Percy

Hoi Hans,

Ten eerste moet ik het even correct citeren: hij verwacht geen massale opwekking in Nederland (zoals in Wales). Hij verwacht dat de grote afval van na Tweede Wereldoorlog zich zal doorzetten en ziet de kerken leeglopen. Hij verwijst hiervoor naar Openbaringen 22:11.

dinsdag, 30 september 2008 - 13:21
Reactie van Victor

Je krijgt handigheid met het zwaard... ;) Gaaf!

Groetjes Vic

dinsdag, 30 september 2008 - 20:40
Reactie van Hans

Oké :)
Maar welke uitleg geeft hij aan Opb. 22:11 waardoor hij die verwachting uitsprak? Waarin ziet hij reden dit te verwachten m.a.w.? Dat was eigenlijk mijn vraag ;).

dinsdag, 30 september 2008 - 21:01
Reactie van Percy

@Hans; evangelisatie

Hij schrijft het volgende: Toch verwacht hij niet dat Nederland een massale opwekking te wachten staat (...) Het zijn vooral mensen binnen de kerk die tot levend geloof komen. Slechts af en toe wordt er een visje uit de wereld getrokken. Bij een opwekking zijn het netten vol. (..) Ik heb altijd gehoopt en verlangd dat er nog eens een landelijke opwekking zou komen, die zou doordringen tot de regering en het vorstenhuis. (...) Hij eindigd met dat de profetie van opb. 22:11 nu in vervulling gaat (en vermeldt dat onder jongeren een tegenbeweging bezig is: bij hun onstaat een verlangen om in volkomen overgave en toewijding voor GOD te leven). Ik hoop niet dat hij het erg vindt dat ik hem zo letterlijk citeer ;o)

Overigens heeft hij een diep verlangen om jongeren terug te brengen tot de volheid in Christus, d.m.v. Stichting Heart Cry

woensdag, 1 oktober 2008 - 12:40
Reactie van Kees

Beste Rob,

Ik denk dat Paulus een duidelijk handvat aanreikt, "bidden om geopende deuren".

Niet alleen de deuren van China of Korea zijn gesloten, maar juist ook de deuren van het hart en verstand van de mensen die ons lief zijn. En ieder heeft het nodig dat hij of zij benadert wordt op een persoonlijke manier. En God kan de deuren openen zodat de goede situatie herkend wordt, en gebruikt wordt om te spreken over God.

Percy als wij als christenen bidden voor elkaar en iedere situatie benutten die God ons geeft dan komt ervan zelf een opwekking. Ook Wales begon met 4 mensen die besloten te bidden.

Groetjes en Gods zegen toegewenst,
Kees

donderdag, 9 oktober 2008 - 18:53